luni, 7 februarie 2011

„Nimic nu e ca în visul tău, puștiule!”

Mă uitam la finala Mastersului de la Berlin 2011 când... din camera alăturată o voce cunoscută de la televizor cuvânta cam în felul următor: „Toate alianțele de până acum (inclusiv CDR, alianța DA, PSD-PDL) au fost compromise de caracterul duplicitar al unui singur om: Traian Băsescu.” - Micul Titulescu era cel care filosofa în felul acesta. Colegul său Crin... a marșat și el în același sens. Și mi-am zis: „Bă, ăștia chiar ne cred proști?”. Sigur că Traian Băsescu este un personaj absolut odios, dar știți ceva, nici demagogia ăstora nu merită ascultată deloc. Așa îl facem răspunzător pe Băsescu și de păcatul originar... că nu a avut grijă ca Securitatea să-l înştiinţeze pe Adam din timp să nu se lase vrăjit de Eva şi să nu mănânce din fructul oprit. Pe vremea CDR... sigur era şi Băsescu pe acolo, însă nu cred că el avea cel mai greu cuvânt atunci. Mai degrabă incompetenţa guvernanţilor de atunci a fost cea care a dus cu mare tam-tam s-a numit CDR. Ăştia dacă or să vină la guvernare - de alinaţa asta "social-liberală" (sanchi) vorbesc - şi n-or să facă nicio fiartă (pentru că ei nu sunt în stare să facă) or să aducă argumentul recursiv al... grelei moşteri. Adică, Băsescu a fost atât de odios încât a dus ţara la sapă de lemn, iar noi acum trebuie să menţinem pensiile tăiate, salariile bugetarilor idem. şi aşa mai departe. Trebuie să îndurăm această situaţie pentru că Băsescu a fost rău. Ceea ce sigur că a fost... şi este în continuare. Dar, sincer, nu mi se pare în regulă nici argumentul oricine în afară de Băsescu... că după cum vedeţi şi ăştia ne cred la fel de proşti. Cum să spui o asemenea enormitate că Băsescu a fost devină pentru că CDR a dar cu oiştea-n gard? Uite că poţi...
Pentru că aşa vor toţi să fim. Proşti. Nu or să încurajeze sistemul de învăţământ performant, ci se vor bucura că doar 1% din elevi au rezultate bune, datorită unor abilităţi cu care s-au născut şi puţină muncă individuală. În rest, asasinăm visele tuturor... iar sărăcia cruntă face restul... duce la resemnare şi la acceptare. La dezinteres total. La o luptă oarbă pentru o zi de mâine, care pare că nu vine niciodată! E aceeaşi zi plină de griji şi de speranţe uitate. „Nimic nu e ca în visul tău, puștiule!” mi-a zis cineva azi cu un zâmbet ciudat pe faţă. Şi sincer m-am speriat!
Din camera alăturată se mai am mai auzit - tot în seara precedentă - faptul că FMI ne obligă practic să facem proiecte pentru fonduri europene. Voi ştiţi pe ce se duc banii europeni? Pe proiecte? Dacă mie îmi zice cineva că ăsta e un proiect atunci... bine pa! Cum mă să faci cursuri ca să îngrijeşti bătrâni? Cu tot respectul pentru persoanele în vârstă... nu mi se pare că asta înseamnă un ceva de viitor. Aş zice că îţi trebuie inimă ca să ai grijă de cineva, nu cursuri. Adică, dacă nu-ţi pasă poţi să faci 10 mii de cursuri... nu va merge.
Mă dusesem şi eu să mă înscriu cu încredere la aceste cursuri. Zic... cine ştie... Dar am constatat chiar atunci când am întrebat-o pe d-na Alina Dragu cum vor fi selecţionaţi cei care vor beneficia de cursuri... Iar dânsa mi-a spus că se vor face cercetări pe piaţa muncii. Cum adică?... Mie mi s-a întins acolo o listă întreagă de "meserii" şi mi s-a spus să aleg cam ce mi-aş dori să fac... şi eu am ales după capul meu. Şi mi s-a dar un răspuns absolut năucitor la întrebarea: "Dar nu s-a făcut o cercetare în prealabil pe piaţa muncii (ca să restrângeţi lista aia de "meserii" doar la cela care se cer într-adevăr...)." Răspunsul a fost sigur nu... cu o siguranţă care m-a dezarmat total. Am ştiut de la bun început că opţiunile mele nu or să fie niciodată luate în calcul: administrator de reţea... să mori tu? Pun-te şi-nvaţă singur... ce ne spui nouă. Noi te învăţăm cum să treci o bătrână strada. Că de asta avem nevoie pe piaţa muncii. Şi de ce nu aţi spus de la bun început? eh, aşa... ca să vedem câţi proşti sunt în oraş. Facem şi noi recensământ. Şi aşa te resemnezi. Ăştia ne vor proşti ca să fim uşor de manevrat. Toţi sunt la fel. Şi Crin şi Ponta şi Băsescu şi Voiculescu şi toţi ăştia de-i vedeţi la televizor ca nişte trompete cu plămini puternici. Toţi parcă sunt clonaţi... scriam acum ceva vreme o proză cam stupidă... dar în care vorbeam la fel despre asta. Toţi, dar absolut toţi sunt la fel. Şi vor să mai doresc să mă duc la vot? Pentru?... mi-e şi silă să mai scriu despre asta.
Le dedic melodia favorită a unui prieten al meu... Mulţumesc Cip!



P.S. "Dacă exişti, te rog, dă-i Doamne iartă-mă, în pula mea!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu