joi, 3 mai 2012

Expresia „s-o fi futut”!

Ca orice academician care se respectă, eu - adică Golan T. (cu T. de la Trevize, ce o mai fi însemnând și asta!) - am adunat din câmpul muncii (Ați văzut că lumea sărbătorește ziua muncii prin lene? Semn că munca l-a făcut pe om, da' nici lenea nu l-a omorât!) am cules această bijuterie lingvistică din exprimarea de zi cu zi a românilor.

Și, cum diacritica vă explică în ce împrejurări se folosește o anume sintagmă, eu am să vă dau înțelesul acestei vorbe în funcție de două contexte. Vom începe - în ordine nefirească, dar statistic (în sensul numărului mare de uzitări a expresiei în varianta aceasta) bine gândită - cu înțelesul negativ: s-o fi futut, adică: s-a stricat, s-a dus... s-a dus dracului.

Exemplu:

„- Ioane, nu mai merge televizorul (de parcă ar fi mers vreodată - n.m.)!
 - S-o fi futut, de unde pula mea să știu eu ce are?!”

Cel de-al doilea înțeles - cel propriu - este de act sexual, coțăială cum ar zice un filosof! Ceva ce aduce împliniri trupești, endorfine. Rar întâlnit în vocabularul curent.

Exemplu:

„- Ai văzut bă ce fericită e sor-sa lu' ăla?!
 - S-o fi futut, de unde pula mea să știu eu ce are?!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu