luni, 21 iunie 2010

mic tratat despre extratereştri

Citeam pe un site că există voci care susţin ceea ce cred şi eu: anume că pot exista forme de viaţă pe care nu le putem înţelege. Şi că viaţa nu cred că poate fi întreţinută numai cu oxigen! Evident că cea de pe Terra s-a creat în jurul acestei substanţe, dar de ce să nu admitem că s-ar putea să apară în alte condiţii alte forme de viaţă? Avem exemplul "inteligenţelor artificiale" pe care le-am creat noi "după chipul şi asemănarea noatră", dar de ce să nu ne gândim că Mama Natură (şi aici nu mă refer în niciun fel la fete de pe la emisiuni cu Dan Negru!) este mult mai creativă decât noi? Chiar pe planeta noastră există unele specii de bacterii care nu folosesc oxigenul pentru a rămâne în viaţă... deci se poate!

Întâmplător am auzit şi faptul că forma noastră de viaţă - cea care foloseşte oxigenul drept combustibil al vieţii - e cea mai eficientă, pentru că nu se ştie o altă structură care să creeze energie atât de eficient. Or, nu cred că putem spune că am ajuns la limitele ştiinţelor în lumea noastră. Descoperiri se vor face în continuare şi nu cred că ar trebui să ne mire faptul că vom ajunge la un moment dat să constatăm că sistemul acesta legat de oxigen nu e singurul care poate genera viaţă şi energie. Dacă energia se poate crea în mai multe feluri, atunci cred că şi viaţa se poate dezvolta în mai multe feluri. Şi acea formă de viaţă pe care vom reuşi să o desluşim până la urmă ne va uimi... pentru că structura noastră e atât de diferită de ea...

Ce ne-am face dacă ar exista viaţă la nivel subcuantic? Noi, când ne referim la viaţă, ne gândim la celule, la structuri ce au cap, trunchi şi picioare... două sau mai multe membre... mă rog, strutura asta cu care suntem obişnuiţi - cu eventualele ajustări pentru a o face mai mostruoasă (a se vedea Star Trek - unde foarte multe specii din Univers au o contrucția feţei asemănătoare cu a noastră, dar cu "riduri" mai profunde pe frunte - klingoni - sau între sprâncene etc., alţii au urechi imense şi alte asemena grozăvii care fac din foarte multe astfel de specii respingătoare). Dar dacă viaţa s-ar desfăşura la nivel subcunatic? Am putea înţelege ceva din asta?... dacă ar fi adevărată teroria conform căreia în fiecare atom se găseşte un univers întreg... şi dacă acest univers nu conţine şi el alt infinit de universuri unde există indivizi care gândesc la fel ca mine şi tot aşa la infinit? Dacă există viaţă din tahioni? O putem înţelege?

Putem să spunem că deocamdată nu...nu putem decât să sperăm că în viitor am putea să înțelegem și chestia asta...

Mai e şi chetiunea legată de tehnologie: dacă ei (ceilalţi, oricare ar fi ei) nu au creat computerul, ci alte maşinării care nouă să ni se pară drăcovenii... dacă ei au creat altfel de ustensile manevrate în alte modalităţi?! Cum am putea atunci spera că semnalele noatre pentru ei nu sunt decât nişte focuri de semnalizare pentru indivizi cu celulare şi gps-uri?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu