duminică, 5 august 2012

ȘOC! Computerul meu a avut nevoie de un transplant de placă video! Imagini incredibile de pe masa de operație!

Exact! Computerul prezenta următoarul simptom: iniția secvența de bootare, dar în momentul când trebuia să încarce efectiv sistemul de operare... eșua! Iar monitorul devenea negru ca noaptea.

Am încercat varianta safe mode (Windows XP), iar pe ecran pictogramele parcă fuseseră înțepate de o rădașcă (deveniseră obeze), iar bara de sarcini/taskuri arăta de parcă aș fi utilizat un sistem de operare preistoric (Windows 95). Ubuntu 12.04 în recovery mode se comporta aproape normal dacă nu eram prea pretențios și-mi plăcea cum șade Dr. House pe desktop, fără să abuzez prea tare de toate programele instalate.

În plus... nu aș fi putut instala în veci un nou sistem de operare: la Windows XP dădea greș după ce ajungea chiar aproape de „finalizare instalării”...

M-am uitat nițeluș pe internet să văz care ar fi boala în cazul simtomelor acestea... și majoritatea dădeau ca sigură varianta plăcii video. Când m-am uitat atent la a mea... aproape toți condensatorii aveau capul spart:

Așa că am recurs la operația de transplant de placă video, care s-a terminat cu succes, pacientul s-a recuperat repede... și astăzi mă ajută chiar să scriu acest text.

Cât despre organul afectat... cineva m-a sfătuit să încerc să-i schimb condensatorii și pentru încă vreo perioadă să mai trag foloase de pe urma ei. Cu toate că la început îi cântase deja Aleluia!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu