vineri, 13 martie 2015

Cu felicitări nu se face primăvară

Acu' că a stat ceasul, o să vă spui o poveste.

Era 8 martie 2015, când subsemnatul mă trezeam și, ca de obicei, deschideam laptopul ca să văz ce-i nou. Nu, n-a fost ziua aia când scârbele de la Telekom au avut probleme cu serverul DNS (au astfel de probleme din ce în ce mai des de când s-au rebrenduit) și îmi venea să las dracului tehnologia modernă și să mă duc acolo unde s-a născut eternitatea, adică, la sat, bă! Voi la ce vă gândeați? Plm, era 8 martie 2015 și pe e-mail văz o chestie interesantă: o doamnă/domnișoară îmi spunea că a aruncat un ochi pe CV-ul meu, dar că trebuie să jur pe roșu că-s dispus să fac pe scribul pentru site-ul la care dânsa este Senior Blasting News. Primul impuls a fost să fiu sarcastic cu doamna/domnișoara Andreea Florentina Gherasim. Garanția cerută era ridicolă... dar, plm, zic: e 8 martie, hai să nu fiu nesimțit. Poate că e chiar o oportunitate, iar tu îi dai cu piciorul din cauza unui instinct de moment. Așa că i-am dat și eu un răspuns cretin - într-o astfel de situație nu poți să fii decât sarcastic sau să răspunzi cretin, nu există cale de mijloc! - cum că: Da, bre! Sunt de partea bună a forței! De muncă. Dar să-mi dați mălai!

Răspunsul vine promt: ok, citește decalogul site-ului (un pdf de vreo 13 pagini), ai și dovada că mi-au intrat bani în paypal (o captură de ecran) și alte două chestii (grila de „salarizare” și bonusurile în funcție de performanță). Când m-am uitat eu pe docomente, mi-am pus mâinile în cap! Tăblia sfântă era scrisă într-o română filtrată cu Google Translate, cum e whisky-ul boschetarilor trecut prin pâine! Mirosea de la o poștă. Îi zic femeii că nasol, iar dânsa îmi zice: lasă, bă, că se înțelege. Ce vrei acu', să stau să traduc fiecare cuvânt din engleză și franceză? Intră de te înscrie pe site. Și-mi lasă un link.

Păi, se poate așa ceva? Matale, care ai cover la profil un citat din Richard Rhodes în limba lui Shakespeare, mă iei cu discursuri din astea: că se înțelege dom'ne, ce-ai cu textul? Dictamai Seniorul Blasting!


De mai sus se înțelege că oricine poate să se apuce de scris - dar nu știu dacă se poate înțelege că și de jurnalism! Așa doar ca fapt divers, jurnalismul și scrisul se intersectează doar în anumite puncte... Ca să nu mai amintesc de ideea că citarea asta, fără context, poate să strice tot ceea ce a dorit să spună autorul! Fiindcă nu avem și contextul în care omul a scris/cuvântat prostia asta! Poate că era tocmai ca să-l încurajeze pe unul cu talent, dar fără încredere, să scrie! Dacă aplici citatul universal dai dovadă de lipsă de discernământ, de naivitate!

Dar, fie... zic: hai să mă înscriu. Din cauza faptului că nu m-am uitat mai atent la structura site-ului, ci doar la ce anume se scrie (mi s-a cerut cică să nu scriu acolo articole „gen blog”, deși pe acolo sunt două chestii cu filmulețe copiate din emisiuni precum Ridiculousness - fix ca pe un blog!) nu am văzut în dreapta sus butonul de autentificare pe site. Dai click pe el și, ghici ce, te poți înscrie în orice clipă dorești! Și atunci de ce m-a rugat duduia să jur cu mâna pe biblie că sunt serios? Că altfel n-o interesează colaborarea! Ce plm înseamnă asta?!!! Și eu care îmi făcusem griji că în loc să compun un eseu în care să motivez de ce vreau să scriu pentru site-ul respectiv, am dat un răspuns evident cretin! Ce căcat! E exact precum la scrieliber.ro!

Sunt colaborator de 4 zile. Și mi s-a cam scârbit de asta. De ce? În primul rând pentru că din prima zi mi-au tăiat o poantă: Dacă asta nu vă stoarce o lacrimă, atunci aveți inimă de piatră sau nu aveți inimă de loc. Mergeți la cardiolog ca să lămuriți problema! Ce vreți? Lipsă de umor. În al doilea rând, fiindcă, așa cum v-am spus... mi s-au mutat textele la categorii necorespunzătoare!

Iar în ultimă instanță, am observat faptul că textele nu apar pe prima pagină deloc. Pe prima pagină apar doar chestiile populare! Indiferent că-s de săptămâna trecută. Nu caracterul de noutate contează, ci numărul de click-uri. Știri explozive cică. Da, bre, da-s de alaltăieri! Nu mai sunt știri! Așa că dacă vreți să mă ajutați și pe mine să urc în clasament mai ceva ca Simona Halep, intrați aici sau alegeți din textele mele de aici.

P.S. Știu, am nevoie de surse mai bune și mai din interiorul intituțiilor importante! Doar că asta costă! Și momentan nici să mă bag în rahaturi nu simt că merge. Ca să iau 15 euro într-o zi? Asta dacă am noroc...

P.P.S. Plm, asta n-are cum să se pună la capitolul atac al „colegilor”! Că în decalogul analfabet scrie că nu e bine să fac asta pe site-ul lor. Dar pe al meu?! Am uitat să întreb...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu