sâmbătă, 30 aprilie 2011

Dar faceţi şi altceva!

Ieri mutam posturile pe tv... în pauza de la meciul Judd Trump - Ding Junhui şi am nimerit şi la Realitatea Tv. Acolo era invitat Damian Drăghici şi dânsul purta un tricou negru pe care era scris cu galben mare: "I AM GYPSY/I AM PROUD". Cu tot respectul faţă de dânsul... aşa şi doreşte cumva să i se dea o medalie pentru asta? Văd că e la modă să te declari ţigan dacă ai reuşit să ieşi din şatră şi să te afirmi printre oamenii civilizaţi. Semn că se poate... pari că ai vrea tu să ne spui celorlalţi. Din punctul meu de vedere oamenii cu puţină minte, care nu judecă lucrurile aşa la suprafaţă, ştiu foarte bine să facă distincţia între un om din această etnie care merită respect şi altul care merită dispreţ. Cum de altfel există şi români demni de respect şi români jegoşi la suflet. Ca să spun aşa... Nu înţeleg ce atâta paradă cu asta. Şi mai ales cui vrea să transmită dânsul acest mesaj? Că engleza nu e limbă naţională în România. Mai era cineva care-şi puseseră pe tricou "Sunt ţigan", dar cântă în limba engleză şi spune celor care zbiară la concerte "ooooooo" "ăăăăăăăăăăăăăăă" că să ignore faptul că are nu ştiu ce frizură că el în interior are inimă de ţigan. Ah, şi vorbeşte despre pierderea identităţii în piese... tot în limba engleză. Pe un text pe care se critică faptul că "Vorbim engleză de cânt ne naştem băi" sau "Acum nu te mai duci la muncă te duci la job". Ceea ce mi se pare foarte potrivit. Nu?
Eu aş dori ca aceşti oameni care se afişează în public ostentativ că sunt ţigani şi vor să lupte pentru dreptul comunităţii acesteia să facă ceva concret. Din ce înţeleg nu mai vor să fie discriminaţi. Deşi în ultima vreme se face în mass-media un fel de discriminare pozitivă... Mi-ar plăcea să se ducă în comunităţile acestea şi să-i determine şi pe ceilalţi că civilizaţia nu e o corvoadă, ci un beneficiu... atât pentru comunitate, cât şi pentru restul lumii. Dacă te declari nu ştiu cum... nu schimbi cu nimic ceea ce e o realitate evidentă pentru toată lumea: ţiganii în mare lor majoritate sunt oameni cu un grad de civilizaţie foarte scăzut, mulţi analfabeţi, violenţi... capabili de orice pentru a supravieţui. Că există şi altfel de oameni... aş zice că e normal. Dar eu vreau ca aceşti oameni să facă ceva pentru ceilalţi... nu să afişeze la televizor tricouri pe care scrie ce etnie au. Şi mai ales în engleză. De fapt cui vrea să spună d-nul Drăghici acest lucru? Celor de afară? Sau de aici? Oricum nu am stat la emisiune... că aveam şi altă treabă. Că se discuta despre faptul că poporului ăsta român... îi cam place să fie palavragiu, bârfitor... şi că aşa a fost dintotdeuna. Ceea ce e adevărat. Numai că ce făceau oamenii acolo în acel studio de televiziune mi se părea că seamănă tot a vorbit inutil.
Eu vreau ceva concret... că şi eu pot să mă declar român şi mândru de asta. Şi chiar şi maghiar, chinez sau de ce nu? ţigan. Am făcut ceva pentru lumea ţiganilor care e plină de interlopi, de analfabeţi? Nu. Spunând asta şi în engleză mi se pare că vreau să maschez asta faţă de mulţi oameni de aici... şi chiar din comunitatea ţigănească. Câţi ţigani ştiu engleză? Foarte puţini.
Eu înţeleg să nu discriminăm oamenii doar pentru că sunt evrei, ţigani, chinezi, români... islamici, creştini sau eu mai ştiu ce. Numai că cei care se încăpăţânează să rămână la stadiul acesta de primitivism sunt chiar ţiganii... care încă păstrează aceleaşi tradiţii şi azi. Ceea ce e frumos, dar nu doriţi voi să vă adaptaţi tradiţiile la noile vremuri. Şi să încercaţi să ajungeţi în rândul lumii? Mie asta mi s-ar părea mai important. Şi nu cred că o să mai fie nimeni discriminat atunci. Acasă la tine poţi fi orice... în lume... trebuie să te comporţi totuşi ca atare. Aşa cum fac cei care au reuşit! Pentru că altfel ai să fii tot timpul maginalizat...

P.S. Ah, şi... BĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂ! mai lăsa-ţi-o în Paştele Mă-sii de nuntă regală. Vreţi să mă asasinaţi? Adică lumea nu are bani să cumpere de mâncare şi politicienii noştrii sunt corupţi... şi nu avem altceva pe televizor decât nunta regală? De parcă ăla de s-a căsătorit e vreun conducător vestit... care a făcut nişte fapte măreţe pentru naţia sa, care a întemeiat un popor... sau eu mai ştiu ce. Când de fapt omul are un titlu că s-a născut într-o anume familie. Care nici nu mai are prea mare importanţă. De ce trebuie să-mi irosesc energia căutând să văd cum se desfăşoară o astfel de nuntă? Trăim în România! Ce aveţi fraţilor cu ăia din Anglia. Şi-or permite să fie fastuoşi, să afişeze nu ştiu ce măreţie - care nu mai are în momentul actual mare însemnătate, decât pentru respectul adus trecutului ţării (ei îşi permit un astfel de respect... pentru că merită) - dar noi? De ce ne pasă nouă atât de tare de asta? Ca să devenim şi mai frustraţi sau ce? Că nu am priceput demersul jurnalistic aici! Fiind oriunde mutam cu telecomanda... dădeam de nunta regală. Eram bombardat cu asta. Sper să nu dureze trei zile... ca orice minune!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu