sâmbătă, 19 martie 2011

Man on Fire

Eram pe net şi căutam nişte informaţii despre Stephen Maguire – cel căruia i se mai spune şi „On Fire” (cu rimă, ca să mă exprim aşa) – şi am dat de numele acestui film. Am dat search pe google direct cu „on fire”, iar la început am fost sceptic în privinţa filmului. După titlu şi copertă am zis că e un film de duzină cu veşnice lupte. Dar ăsta m-a uns pe suflet. L-am văzut de vreo două ori până acum şi l-aş mai vedea!

Personajul interpretat de către Denzel Washington (foarte bun actorul) este un fost tip care s-a ocupat în trecut de misiuni speciale (anti-terorism, spionaj, chestii din astea...). A dat apoi în patima alcoolului pentru a uita ce a făcut. A trebuit să ucidă... armata implică şi acţiuni din acestea. Chiar îl întreabă pe un prieten de-al său, cel care i-a fost şi tovarăş de arme: „Crezi că D-zeu ne va ierta pentru tot ce am făcut?” Tăcerea însă e şi ea un răspuns... şi orice este comunicare. Şi se pare că ambii cred că ce s-a întâmplat în trecut nu se poate şterge pur şi simplu din conştiinţa lor. Căci cel mai dur judecător al fiecăruia e conştiinţa proprie. Acolo e şi D-zeul fiecăruia.

Prietenul acesta – devenit om de afaceri (mă rog, se ocupă cu hotelurile, restaurantele sau aşa ceva) – îi dă recomandare pentru un job de bodyguard pentru o fetiţă frumoasă şi deşteaptă. Deşi la început Creasy nu doreşte să se implice afectiv în relaţia asta, pe parcurs devine prieten al fetei.

Tatăl ei se pare că având probleme cu banii se hotărăşte să rişte o răpire a fiicei lui. Şi intrând în jocul avocatului său pierde. Acţiunea e mai complicată de atât, dar ce ne interesează pe noi este faptul că luând-o pe copilă de sub ocrotirea lui Creasy... oamenii au făcut o mare greşeală! El chiar înainte să se pună serios pe picioare (fusese împuşcat atunci) începe să cerceteze pe cont propriu – ajutat şi de un reporter (femeie) de un ziar local şi chiar un alt tip cu putere în structurile statului – ce s-a întâmplat de fapt în cazul răpirii. Şi-i ia pe rând: pe toţi cei implicaţi. De la cel mai mic... până la „Voce” - capul tuturor răpirilor. Bine, trebuie să amintesc şi asta: este ajutat de prietenul său şi face rost de un întreg arsenal. Pistoale, grenade... tot ce trebuie! Adică, omul nu e chiar un nimeni cu un cuţit care-şi face dreptate. El se pregăteşte de război!

Apare şi numărul 20 al revistei Ideea.



ideea nr 20

4 comentarii:

  1. Actorul meu preferat...E superb filmul. L-am vazut de mai multe ori, ma emotioneaza profund filmul de fiecare data. Si dracoasa aia, care acum numai e dracoasa...a jukt perfect. Dakota Fenning, nu stiu cum se scrie, dar joaca nemaipomenit de bine.
    Iar Denzel e cel mai bun dintre cei buni!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Remarcam şi eu acest fapt! :) Chiar a fost bună fătuca aia... şi au ales-o să zic bine. E şi simpatică şi isteaţă. Nu ştiu cum o cheamă, dar nu cred că acum are chiar aşa mulţi ani. Oricum, dacă şi-a păstrat înclinaţia pentru actorie şi joacă la fel de bine rolul o să o vedem la un moment dat şi într-un film... :)

    Mie mi-a plăcut ideea din film şi e şi bine realizat. Deci e perfect din punctul meu de vedere! :)

    Mulţumesc de comentariu! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Dakota Fenning sau cum so scrie:))
    A mai jucat in PUSH, un film superb:D...
    In Twilight, mare Vampirita din cei "Batrani" sau ceva de genu. A mai jucat intr-un film, era ea pianista, doar ce ii murise mama oiar bona ei, o pustoica de liceu cred, a sustinut-o cu lectiile de pian, sau balet:)))) Nici numai stiu, era foarte mica acolo. Acum are 17 sau 18 ani. A mai jucat si in The Runaway, o panarama de film:))) Este ea o drogata intr-o trupa de rock impreuna cu Kristen si mai nu stiu cum, tipa din Twilight.
    In fine are filme destul de multe pt varsta ei, daca dai un search pe cinamagia ai sa vezi cu ochii tai:P

    RăspundețiȘtergere
  4. Am văzut the Runaway!!!! Mie mi-a plăcut filmul... e inspirat din viaţa tipei lui Joan Jett: cea cu melodia: http://www.youtube.com/watch?v=M3T_xeoGES8 prima ei parte a carierei... :)))) şi... aşa încep unele chestii! cu droguri şi alte din astea. Uneori lumea asta a artiştilor e plină de aşa. Cred că Dakota era blonda... Cherry Bomb :))))) mişto melodia! :)


    Mulţumesc de explicaţii... nu am văzut Twilight... deşi am auzit că e tare urmărit... :))))

    RăspundețiȘtergere