duminică, 5 mai 2019

Cum să creezi un stick bootabil în Ubuntu 18.04

Pe 19 aprilie a fost lansată versiunea 19.04 a sistemului de operare Ubuntu. Recent, am căpătat și un stick de 16 GB, de la Kingston. Având toate instrumentele la îndemână am purces la crearea unui stick bootabil direct în Ubuntu 18.04. Toată povestea asta n-a durat mai mult de 15 minute!

Înainte să mă apuc efectiv de treabă, am descărcat de pe site-ul oficial Ubuntu 19.04 (nici 5 minute pentru descărcarea a 2 GB).

1. Pentru a crea un stick bootabil în Ubuntu 18.04 trebuie să deschideți aplicația Startup Disk Creator. Click pe pictograma Show Applications (de regulă, o găsiți în stânga ecranului jos, la mine, însă, e în dreapta jos întrucât am personalizat interfața), tastați în locul de căutare „startup” și alegeți programul necesar:

 
2. Asigurați-vă că fișierul imagine (ISO) ce conține sistemul de operare pe care vreți să-l puneți pe stick este exact cel pe care-l vede și programul Startup Disk Creator. Dacă nu... navigați până la acesta folosind opțiunea „Other...”. De asemenea, asigurați-vă că ați introdus stick-ul în portul USB (pentru ca aplicația să-l poată vizualiza):


3. Dacă totul e în regulă, click pe „Make Startup Disk”. Și așteptați în jur de 10 minute (cel puțin așa a fost în cazul meu):


4. Click pe „Quit” sau Close (asta a fost tot):

 
P.S. Dacă tot am creat stick-ul bootabil, l-am pus și la treabă! Mărturisesc că am fost impresionat de cât de repede se încarcă Ubuntu 19.04, chiar dacă l-am utilizat numai de pe stick! În nici 2 minute aveam un ecran țiplă - precum cel de mai jos!!! Conectarea la net pe Wifi s-a făcut fără întârziere. La fel și navigarea în browserul Mozilla Firefox și chiar navigarea printre fișierele computerului! Dacă varianta de încercare se mișcă așa, cred că versiunea instalată o să fie și mai rapidă! La Ubuntu 18.04 încă sesizez o mică întârziere la funcționare în comparație cu Windows 7 (cel puțin pe laptopul meu). O să păstrez totuși actuala configurație a computerului, întrucât prefer stabilitatea... O să aștept anul 2020 când Windows 7 își va pierde suportul primit de la firma mamă. Iar în aprilie Ubuntu capătă o nouă versiune LTS (să sperăm că la fel de rapidă precum cea lansată recent!):


Un comentariu:

  1. Ajută-mă să-l sărbătoresc pe dr. Isikolo pentru ajutorul lui mare. Sunt unul dintre acei oameni care au spus că nu voi numi niciodată un psihic sau un mag sau orice altceva care să mă ajute cu problemele mele - cel puțin din toate problemele mele de dragoste, dar am ajuns la punctul în care știam că am nevoie de niște îndrumări și sunt atât de bucuros că am găsit pe acest om numit Dr. Isikolo. Când aproape că l-am pierdut pe David într-una dintre luptele noastre proaste și certurile constante (el s-a despărțit de mine), am crezut că am pierdut totul. plang toata ziua si ma gandesc ca nu se va mai intoarce niciodata la mine. Am citit atâtea mărturii despre vraja dragostei Dr. Isikolo, cum ajută el să-l readucă înapoi pe fostul iubit. Îi trimit rapid un e-mail. și, de asemenea, să mă întorc pe soțul meu cu vraja lui de dragoste. Și când eram cel mai disperat, nu a profitat de mine. Ai efectuat un serviciu foarte bun pentru o persoană cu adevărat nevoie. Nu știu cum ați făcut-o sau cum funcționează această magie, dar tot ce știu este, FUNCȚIONează și omul meu s-a întors la mine în 48 de ore în timp ce mi-a promis !! David și soțul meu și cu mine suntem fericiți din nou împreună și îi vom fi întotdeauna recunoscători pentru dr. Isikolo. Trimiteți-l prin e-mail pentru orice fel de ajutor este foarte capabil și de încredere pentru ajutor isikolosolutionhome@gmail.com sau îl puteți Whatsapp la +2348133261196.

    RăspundețiȘtergere