joi, 18 noiembrie 2010

De ce îl urăşte lumea pe Mircea Badea

Am citit recent un articol despre sus numitul Mircea Badea. Nu am fost în totalitate de acord cu afirmaţiile de acolo. De obicei, nu pot să numesc pe nimeni retardat decât dacă o dovedeşte prea clar. Sunt omul căruia îi place să-i asculte pe ceilalţi, să poată înţelege părerea lor şi apoi dacă e cazul să contrazică sau nu. Să fie de acord.

Eu pe Mircea Badea (şi a lui emisiune "În gura presei") l-am descoperit mai de mult. E adevărat, pe atunci aveam anumite prejudecăţi în ceea ce-l priveşte. Eram mai puşti şi credeam că avioanele care zboară se şi mănâncă; asta se datora faptului că la emisiunile pe care le realiza împreună cu Oreste ajunsese la un moment dat să cânte câte o manea pe seară. Eu nu am apreciat gestul. Şi nu m-am mai uitat deloc la emisiune. E adevărat că aveam şi alte treburi de făcut, nu doar să mă uit seară de seară la nişte discuţii nu prea interesante cu persoane publice. La ultima emisiune pe care o vizionasem eu era invitată Andreea Antonescu - care avea lentile de contact. Emisiunea nu era senzaţională. Era ceva pentru a pierde vremea. Eu aşa am perceput-o oricum. De aceea mi-a fost şi uşor să renunţ la ea. Dar, într-o zi, am lăsat pur şi simplu pe Antena 3 şi am ascultat. Şi Mircea Badea tocmai cuvânta despre o idee pe care o împărtăşeam şi eu! Adică, parcă mi-ar fi citit gândurile. De atunci l-am urmărit mai cu atenţie...

Acum zic eu m-am mai maturizat şi nu mă mai arunc să judec lumea după prima impresie. Că uneori mi-am luat-o şi eu în freză de la faze din astea: cei care sunt amabili, amuzanţi şi care te impresionează plăcut la început pot să fie nişte canalii, iar cei care-ţi par antipatici şi-ţi spun direct cum stă treaba... pot să-ţi devină cei mai buni prieteni. Şi pot să dovedească faptul că au mai multă omeniei în ei, decât nişte miştocari...

Oricum cred că de aceea Mircea Badea e atât de iritant. Pentru că e arogant (căci este), dar de obicei are dreptate. El ce face de fapt? După o zi în care lumea îşi crează o opinie asupra unui eveniment - opinie impusă de mass-media pentru că nu stă nimeni să se mai gândească dacă e corectă sau nu, dacă jurnaliştii nu pun problema greşit etc. nu stă nimeni să se întrebe, că nici nu au timp şi se repetă de obicei aceleaşi argumente peste tot... astfel încât îţi creezi opinia aia - ei bine, vine Mircea Badea seara şi spune: "Uite ce scriu ziarele! Uite ce proşti sunt jurnaliştii, uite ce imbecil pun problema!". După care demontează sistematic ideile unora. Şi vine cu o idee proprie... contrarie. Probabil că are şi destui oameni care ar avea de ce să-l urască. Uneori exagerează e adevărat, apoi aduce argumente ad hominem, lucruri cu care eu nu sunt de acord. Dar per ansamblu el e un om inteligent, chiar creativ...

Nu ştiu dacă e obsesie preşedintele Băsescu, dar oricum el declară public că e anti-Băsescu. Nu se declară imparţial, pentru că nu crede că aşa ceva ar putea să existe. O teorie corectă. Toţi suntem subiectivi. Oricât ne-am strădui. Putem să tindem către obiectivitate. Însă, niciodată nu vom fi absolut obiectivi. Pentru că ne întemeiem percepţia pe ceea ce ştim noi, cu mijloacele proprii. Dacă nu avem cunoştinţe de drept, spre exemplu, putem fi foarte uşor convinşi că unele abuzuri sunt lucruri normale sau că până la urmă s-a făcut dreptate în nu ştiu ce caz numai pentru faptul că cineva a fost reţinut de poliţie. Pentru că jurnaliştii nu pun în prim plan decât evenimentul. De ce a fost săltat omul? nu se prea întreabă nimeni. Pentru că era corupt... pentru că a făcut nişte nasoale. Dar nu mai bine era judecat cu prezumţia de nevinovăţie? S-au încheiat toate procedurile şi va fi încarcerat imediat. De cele mai multe ori nu... Iar Badea vine şi mai aduce şi informaţii logice, nu aşteaptă să îşi construiască opinia pe ceea ce au spus ceilalţi. Pentru că de cele mai multe ori concluzia la care ajung unii este perfect greşită. Şi lumea nu acceptă să fie criticată. Căci Badea contrazice cam tot ce au spus ceilalţi.

Prefer să-i ascult pe toţi. Sau măcar să tac în ceea ce priveşte lucrurile pe care nu le ştiu. Cred că o cale de mijloc e cea mai potrivită. Şi spun că nu tot timpul cei criticaţi de Mircea Badea greşesc. Dar atunci când se întâmplă acest lucru, Mircea Badea are un argument bun. Argumentul că e "sclavu lu' Voiculescu" e un argument ah hominem. Lucru cu care nu prea sunt de acord. E uşor ca la adăpostul unei astfel de manevre să denigrezi persoane.

2 comentarii:

  1. Scrisesem o ditamai polologhia si-am pierdut-o. C-a venit sefu' si a trebuit sa inchid. :))) Nu mai stiu nici ce scrisesem... Da' ideea de baza e ca nu-mi place Mircea Badea si atata timp cat el numeste "cretin" pe oricine nu este de acord cu parerile lui, n-am facut decat sa zic: right back at you. Si cam asa. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord cu tine. Nici mie nu-mi place în totalitate modul lui de a fi... dar nu pot să spun că e retardat. E un om care ştie de obicei ce spune! Deşi contrazice pe toată lumea... :)))) dar o face inteligent. Părerea mea.

    Eh, lasă!! nu contează. poţi să dai back şi să copiezi dacă nu a intrat din prima. eu aşa fac... şi apoi postez din nou :)))

    mulţumesc de comentariu. nu am nimic cu cei care nu-l plac pe Badea. Cred că el nu m-ar place nici pe mine... :)))) dar asta nu mă împiedică să spun că are opinii deştepte şi deştept sistematizate.

    RăspundețiȘtergere