duminică, 24 februarie 2019

De la visul american la declin LOL

Când eram în liceu - și la modă erau celularele Nokia - aveam doi gemeni în clasă, care, de câte ori venea vorba de Nokia, aminteau că firma asta s-a ocupat la început cu fabricarea hârtiei igienice. Am verificat recent informația, dar Wikipedia nu confirmă pe deplin avântul lor muncitoresc. Ceea ce am găsit pe enciclopedia scrisă de oameni pentru oameni a fost faptul că Nokia în epoca ei preistorică producea hârtie. Nu scrie nicăieri că era igienică.

Recent, nepotul meu, îndrăgostit de telefoane inteligente Samsung, mi-a zis că la început și firma asta coreeană avea alte activități. Nu se ocupa de tehnologia comunicațiilor rapide. Cică Samsung avea ca obiect de activitate îndulcirea chestilor astea de-ale gurii. Mă rog, nu direct. Doar fabrica zahăr. Nu-l turna cu forța în cafeaua nimănui. Informația - conform Wikipedia - este iarăși eronată. La origini Samsung a fost societate comercială (din ce am înțeles de retail). Abia după aceea a devenit fabrică de zahăr (și a mai trecut prin numeroase transformări ca să devină astăzi un important jucător în piața telefoanelor inteligente).

Primele computere pe care am lucrat erau niște desktopuri cu procesoare 486 și ecrane CRT. Rulau Windows 95 (Windows 95? eu încă folosesc Windows 10... LOL). Nu știu ce capacitatea avea memoria lor RAM și nici cât încăpea pe HDD-urile lor antice. Eram novice la vremea aia. Nu mă încurcam în detalii. Ceea ce știu sigur e că aveau integrată o unitate Floppy Disk. Îmi amintesc că profa de info de pe atunci ne recomandase să cumpărăm dischete (pentru unitățile Floppy) ca să ne învețe probabil să facem transfer de date de pe HDD pe dischetă. Din păcate, clasa opta s-a încheiat înainte de lecția asta, iar eu am rămas cu o dischetă pe care nu am folosit-o niciodată. Și care s-a rătăcit prin casă.

Nu credeam că o să aud cuvântul Floppy în alt context decât cel al istorie antice a computerelor personale. Dar... iată, întâmplător, în bucătăria cuiva am găsit asta:


Carevasăzică, Floppy... a devenit din unitate de dischetă, burete de vase...

Dacă Nokia și Samsung trăiesc visul american în prezent, Floppy a ajuns la declin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu