duminică, 23 iunie 2019

spion la B5 (vitamina B5)

Ați citit cărțile lui Victor Suvorov? Sau măcar ați văzut serialul The Americans? Nu? Dar ce faceți cu viețile voastre într-o lume plină de spioni? LOL Nu vedeți că hackerii au manglit informațiile medicale de prin mai multe țări? De ce ar face cineva așa ceva? Probabil ca să vadă cam care e starea de sănătate a omenilor de pe planetă. Cine e interesat de asta? Companiile farmaceutice, nu? Și cum o să mai crească prețul la insulină... LOL

Când vorbim de cărțile cu pricina sau de serialul pe care l-am amintit mai devreme, vorbim de spioni. De semnale lăsate în locuri nebănuite, de moduri inventive de a ascunde mesajele, de deghizare și de manevre de recrutare. De pălării verzi și pantofi maro, de ochelari groși și de șapcă întoarsă sau de salut cu mâna stângă... Mă rog, convenții pentru întâlniri între agenți.

Săptămâna asta, trecând prin Parcul Monument, am văzut pe o alee nu foarte circulată (paralelă cu linea de tren) chestia de mai jos:


La început am trecut fără să bag de seamă peste chestia asta. Doar că după câțiva pași, un gând a început să mă sâcâie. A ce arată bucățica aia de carton îngustă? Dacă-i pui un cerc, având numere de la 1 la 12 pe margini așezate gradat, peste? Nu te-ai prins? Atunci du-te dracului! Ești prost.

Ar fi un ceas, nu? Limbile unui ceas... Trebuie că e o treabă de spioni la mijloc, nu? Indică o oră de întâlnire, doar că depinde cum așezi cadranul ceasului. Poate fi orice oră, la urma urmei, nu? Oricum, nu ar fi o oră fixă. Numai cei ce au deja convenția ar putea să descifreze mesajul... LOL

Acum, însă, privind imaginile pe care le am pe computer, îmi dau seama că micul carton îngust pare mai degrabă un 1. Cifra 1, nu? Asta sper că clar!


În fine, știu că astăzi, în era telecomunicațiilor eficiente, probabil că astfel de manevre ar fi copilărești. E mult mai eficient să ții legătura cu agentul tău prin intermeniul unui telefon mobil, folosind mesaje criptate sau modalități de transmitere a informațiilor pe căi ascunse. Dar... tocmai fiindcă sunt căi deja arhicunoscute pot fi vulnerabile. De aceea, metoda old school poate părea o pacoste, dar și soluția să rămâi anonim într-o lume în care toată lumea vrea să știe despre ce faci tu pe telefon sau computer.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu