duminică, 28 noiembrie 2010

Mulţumesc mult d-na Urania!

E bine să te uiţi din când în când la televizor. Cu discernământ bineînţeles, dar e totuşi bine. Acolo poţi vedea adevărate capodopere televizate. Nu mă refer aici la Turneul de tenis de la Londra – şi acele reluări ale reacţiilor jucătorilor fie după lovituri, fie exact din momentul lovirii mingiei... Nu mă refer la meciurile jucate la limită de Andy Murray şi Nadal... Nu mă refer la faptul că Federer l-a surclasat fără drept de apel pe Djokovic prin talentul său. Nu! Astea sunt mărunţişuri.

Vă spun uitaţi-vă la Urania (nu ştiţi cine-i Urania? Mama tuturor astrologilor.)! Aşa aflaţi multe lucruri despre voi. Nici nu bănuiaţi voi când de profunji sunteţi. Ce viaţă încărcată de ezoterism aveţi şi vă comportaţi ca nişte negustori de tarabă. Să luăm ca studiu de caz previziunile de săptămâna aceasta. Bă, voi înţelegeţi ce spune femeia asta? Hai că mă simt prost sau că mă pot certa cu lumea, că nu mă ascultă nimeni (de parcă până acum m-ar fi ascultat cineva)... o fi. Ca la orice om. Dar mai încolo trece la artileria grea a previziunilor şi loveşte în plin: cică am să fac nişte călătorii spirituale la marginea fiinţei mele. Bă, voi aţi auzi? Că mă apuc acum să studiez karma, mă duc la preot. Zău? Că-mi pun probleme existenţiale. Dacă am apucat-o pe calea cea bună... păi, cred că merg exact pe drumul care trebuie. Sunt sigur de asta. Adică ştiu exact ce voi ajunge şi unde. Şi probabil şi când. Sunt conştient de ce m-am născut şi care e rostul meu. Să merg la filosofi? „Pentru un tânăr ambiţios, nu există nenorocire mai mare decât frecventarea unor buni cunoscători ai firii omeneşti. Eu însumi am frecventat trei sau patru: la douăzeci de ani, eram terminat.” (Emil Cioran – Silogiosmele amărăciunii). Deci nu văd de ce aş face aşa ceva.

Eu am râs aiurea de cei care prezintă cursuri AGEAC la Brăila. Nişte neinstruiţi care învăluiesc neştiinţa într-o retorică pompoasă, încărcată cu terminologie pe care sunt sigur că acei gură cască (nişte bătrâne şi bătrâni, copii crescuţi la televizor... care nu pot admite ideea că între muzică şi matematică există o legtură foarte strânsă! Poate chiar David Deejay să spună asta... că doar face muzică (nu aud?!) pe calculator) nu o poate pricepe. Nişte oameni care pronunţă numele acesta exact aşa cum se scrie: Samael Aun Weor (adică samael aun veor)... mă învăţau pe mine gnoza.

Eu dacă ar fi să-mi doresc ceva care să mi se pară amuzant ca prostire a lumii e întreţinerea acestor superstiţii. Adică, dacă aş putea să scriu rubrica de horoscop la un ziar aş face-o cu plăcere. Pentru că am credinţă că nu faci rău... că e ceva care oricum se întâmplă, adică mereu se vor interesa de aşa ceva. De aceea, mă bucur de fiecare dată când Urania face previziuni. Îi mulţumesc că există! Te poate bine dispune astfel de lucruri mărunte... Mai ales când îţi spune cât de minunat eşti. Şi de fapt nu ştii.


Apare şi revista Ideea 4

ideea4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu