duminică, 10 martie 2019

Cum să creezi un Watermark în Excel 2007

Voi face prezentarea pe o factură imaginară creată în Excel 2007.

1. Click pe Insert, apoi click pe WordArt:


2. Alegeți o variantă la întâmplare din opțiunile WordArt (puteți să personalizați totul mai târziu):


3. Scrieți în caseta text care apare pe ecran cuvântul/cuvintele pe care doriți să le utilizați ca Watermark (în cazul meu puteți vedea că am tastat „Antet Personalizat”). Apoi click pe Format, după care click pe Text Effects și la urmă click pe Transform pentru a personaliza modul în care va apărea Watermark-ul pe pe factura dată (unde alegeți una din versiunile care vă satisface; puteți să alegeți și alte efecte pe care să le aplicați, dar mai bine vă limitați ceea am arătat aici):


4. Trageți cu ajutorul cursorului mouse-ului de marginile care încadrează textul (ținând butonul stâng apăsat) pentru a mări textul (sau nu... nu e 100% necesară această opțiune, contează doar intenția voastră). La mine după operațiunea asta totul arată cam așa:


5. Pentru ca text să nu acopere pe vecie factura dată trebuie să-l facem „transparent”. Prin urmare: click pe săgețica din dreapta jos de la WordArt Styles pentru a deschide fereastra Format Text Effects. În noua fereastră alegeți Text Fill, Solid Fill și apoi ajustați gradul de Transparency (eu am ales 78%... puteți să urcați sau să scădeți valoarea asta în funcție de necesități; de asemenea, la Text Outline alegeți No Fill; vă puteți juca acolo și cu alte efecte - aici nu facem apologia lor, ci doar creăm un simplu Watermark):


6. La examinare, factura mea imaginară va arăta astfel (ca să o examinați înainte de imprimare: click pe butonul Microsoft Office (stânga sus), plasați cursorul mouse-ului pe opțiunea Print, apoi click pe Print Preview (acolo ajustați modul în care arată pagina pe care trebuie să fie imprimată factura)):

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu