sâmbătă, 30 decembrie 2017

Cum accesezi (și să salvezi) datele de pe o partiție EXT4 în Windows

V-am făcut o promisiune - stimați prieteni necunoscuți ai internetului - și era cât pe ce să treacă anul și să nu o onorez.

Să presupunem că sunteți ca mine și vă place să aveți pe lângă partiția cu Windows și una pe care să instalați un sistem ce conține kernel Linux (în cazult meu, și al multora, Ubuntu). Eu am avut Ubuntu instalat pe o partiție EXT4. Din nu știu ce motive - vă jur că într-o dimineață Ubuntu părea să funcționeze relativ în regulă, l-am închis, am fost plecat undeva câteva ore, iar când m-am întors sistemul de operare nu mai voia neam să se încarce! - sistemul Ubuntu se duce dracului... Motivele pot fi diverse.

Dacă sunteți la fel de inconștienți ca mine și lăsați pe această partiție informații sensibile, o să fie cam greu să le mai recuperați. Dar nu imposibil. Prima opțiune a fost încarc de pe stick-ul USB sistemul Ubuntu Live și să încerc să trec toate datele pierdute pe o partiție NTFS. Din păcate, varianta asta n-a ajutat la nimic. Sistemul îmi spunea că datele sunt corupte și nu le poate muta în altă parte.

Norocul meu a fost că partiția cu Windows era intactă și sistemul se încărca în mod corect. Așa că am căutat o modalitate de a accesa fișierele și folderele de pe o partiția EXT4 din Windows. Și am găsit un program foarte bun: DiskInternals Linux Reader. E gratuit și a funcționat relativ bine atât pe Windows 7, cât și pe Windows 10!

Lucrurile decurg relativ simplu de aici:

1. Descărcați, instalați și rulați programul.

2. Va apărea o fereastră în care vor fi afișate toate partițiile disponibile de pe HDD-ul dvs.

3. Click pe partiția buclucașă. Așteptați până când programul citește datele.

4. După asta, veți avea în fața ochilor - dacă ecranul este deschis și funcționează corect LOL - întreg sistemul de foldere Ubuntu.

5. Navigați până ce dați de datele dorite (de regulă folderul Home => cel cu numele dvs. de utilizator => Desktop/Documents/Downloads).

6. Când ați ajuns unde trebuie, alegeți fișierele și folderele pe care doriți să le recuperați și apoi click pe opțiunea Save (e undeva sus, spre centru-stânga).

7. În noua fereastră, prin click pe Browse alegeți calea către folderul în care vreți să salvați datele - dacă dețineți un HDD extern, aș recomanda să-l utilizați pentru astfel de chestii - și click pe next... până când începe procesul. Așteptați să se încheie procesul. Simplu, nu?

P.S. Nu garantez că metoda asta o să recupereze date deteriorate foarte grav! Dar pentru pierderi de date cauzate de funcționarea nepotrivită a sistemului de operare (dacă ele nu au fost deteriorate anterior acestei probleme!) sunt sigur că merge bine!

Iată și o captură de ecran. Cam așa arată programul:

P.P.S. Sărbători fericite și să ne vedem în 2018 cu bine! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu