joi, 28 iunie 2012

Ceea ce mă jenează este faptul că m-am inflamat!

Acum vreo două zile, când am auzit faptul că se tot discută controversa de la examenul național, am zis să am și eu o opinie. Ce-i drept, nu am ascultat toate părerile și am reacționat emoțional.

Pornind de data asta de la ideea (destul de absurdă) că elevii chiar au avut discuții savante cu ei înșiși, în timpul examenului, cu privire la propoziția aceea: o fi sau n-o fi predicativă... o să-mi permit să nu fiu de acord deloc cu ideea de a puncta ambele variante la fel!

Într-o primă fază, propoziția era doar subiectivă și punct. Să fiți sănătoși ceilalți, care ați ales altfel! Ieri, se pare că ministrul s-a răzgândit! Și ambele variante sunt corecte... sau, chiar de nu-s corecte, se va puncta și varianta b).

Nu mi se pare cinstit! În primul rând față de cei care au ales varinata considerată ca fiind corectă! În al doilea rând, pot veni și cei care au ales varianta a) să ceară punctaj maxim! Ei de ce nu ar avea acest drept? Dacă doar una din opțiunile elevilor era corectă într-o primă fază, iar apoi la o evaluare amănunțită se constată că subiectul e totuși de un nivel prea ridicat, și se decide să se puncteze și o altă variantă, care ar părea corectă... atunci de ce nu mai bine se anulează exercițiul?

O să se spună că... doar dacă erai idiot alegeai varianta a). Așa, și? Subiectul nu era de nivelul elevilor de clasa a opta!!!!!!! Așa am convenit! Am greșit, nu am evaluat deloc corect... aberații. Nu era de nivelul clasei a opta!!!!!!!!!!! Punct. Era ambiguu... Nici profesorii de la clase nu erau siguri! Prin urmare... anulați exercițiul! Punctaj maxim pentru toți... ar putea să fie discursul taberei care a ales a)!

Și mi se pare corect discursul. Dar... eu aș propune altceva! Să se anuleze exercițiul, dar în schimb să se dea... timp de 10 minute/15 minute... un test - la finalul examenului (ca să nu-i stresăm pe micuți) - cu un singur punct: o frază, despărțită în propoziții... vedem care sunt și cum sunt. Una simplă - ca pentru copiii noștri de clasa a opta! Ca să fim corecți până la capăt! Și în funcție de rezultatele obținute la proba asta suplimentară să se dea și nota finală la limba și literatura română scris! Aici nu sunt decât cele 6 puncte anulate anterior!

Sau, de ce nu, să mai treacă odată proba cu pricina toți! Cu subiecte fără echivoc! Ca să fim corecți până la capăt! Deși nici așa nu ar fi chiar la fel... atunci poate au picat unii pe subiect, alții nu... cel puțin așa poate fi discursul! Ca în tenis... când un jucător câștigă un punct, contra serviciului (ar avea 30-40, minge de break!), dar un arbitru de linie strigă că mingea e afară. Sportivul cere „challenge”, computerul arată că minge a fost în teren și arbitrul de scaun spune că trebuie rejucat punctul (pentru că se consideră că ăla ce servește ar fi putut prinde minge și chiar de nu ar fi trimis-o periculos... totuși ar fi dat-o peste fileu, iar adversarul ar fi putut greși la plasă voleul - așa cum se întâmplă cu toți jucătorii când nu se concentrează... dar auzind strigătul arbitrului de linie sportivul la serrviciu s-a oprit!). La rejucare, vine un Ace! Cel care era la primire se poate simți nedreptățit, devine frustrat și nu se mai concentrează pe următoarea minge pierzând mai ușor ghemul! S-a făcut dreptate?... Cam strâmbă! Dar măcar fiecare a avut ocazia să-și apere de la început șansele! Așa și aici! Cum ar zice Toma Caragiu: „C-așa-i în tenis!”.

P.S. Am auzit că se dorește reintroducerea examenului pentru intrarea la liceu. O idee excelentă!!!!! Eu aș fi vrut să beneficiez de acest privilegiu la vremea mea, dar... asta este! Măcar nepotul meu să aibă parte de asta! Pentru că așa e corect.

P.P.S. Citeam pe blogul doamnei Mariana Badea faptul că ăia care corectează lucrările sunt... chiar profesorii de la clasă!!! Dacă e așa... mi se pare o mare mizerie!!!! Și este o mare mizerie!!!!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu