duminică, 13 martie 2016

Șah fără discernământ!

Cum să bați calculatorul la șah în programul de jucat șah de pe sistemul de operare Ubuntu 14.04 făcând de fiecare dată aproape aceleași mutări:


Bineînțeles că schema are punctele ei slabe, dar programul refuză până la un anumit punct să ia alte decizii. Iar eu, după ce îmi creez un avantaj (în cazul de față scăpând de un cal al adversarului și de doi pioni), aplic un principiu pe care l-am învățat de la unchiul meu - cel care mi-a arătat cum se joacă șah într-un mod inteligent: accept orice fel de schimb de piese care îmi este în avantaj. Chiar și pierzând niște pioni în anumite clipe, în ideea că am deja doi în plus!

După care fac curat pe tabla de joc. Și-mi înconjor regele cu trei pioni și un nebun! Situație în care, orice adversar aș avea, cu un singur turn/o singură tură pe tablă nu are ce să-mi facă.

Interzic regelui advers să se deplaseze prea mult spre dreapta mea sau spre mine - plasând turnul/tura într-o poziție strategică, apărându-l/o cu un pion - după care cu pionii rămași liberi încerc să ajung pe ultima linie astfel încât să-i transform în piese mai importante! Cu un turn/o tură și o regină este destul de ușor să dai șah-mat! :) LOL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu