vineri, 28 august 2015

Afaceriștii de pe internet

Săptămâna trecută mă găseam pe site-ul ziarului Obiectiv - ca de obicei - la rubrica „mica publicitate”. Destinul a făcut să-mi arunc ochii către următorul anunț:


Experiența îmi șoptea cu voce răgușită: Țeapă, țeapă, bă! Țeaptă... treci peste. Mai departe! Doar că - nu-i așa?! - nu știi până nu încerci! Și mâncatul de căcat pare supraapreciat, nu? Unii se pare că l-au încercat și le merge chiar bine. Nici gura nu le miroase... Deci am trimis, fără să-mi fac iluzii că de aici o să sară sinecura, un e-mail de informare:


Prin urmare, nu am fost uimit sau dezamăgit când omul care a pus anunțul pe internet mi-a răspuns destul de promp:


Eh, normal că nu era un job. Era o țeapă, mai puțin ascuțită decât cea a lui Vlad Dracul, dar tot o țeapă virtuală. Ca să observați proporțiile zen-ului financiar yoghin vă pun mai jos și fișierul atașat la e-mail-ul de mai sus. Nu te îndeamnă să bei ceea ce omul civilizat trântește cu boltă în toaletă, după care trage apa fericit, dar îți promite că ai să devii Bill Gates+Mark Zuckerberg+Roman Abramovic+Ion Țiriac+Salam și Guță în aur și palate... dacă citești de multe ori cu răbdare discursul acesta de convingere având 27 de pagini. Averea ta o să o depășească pe cea a lui Scrooge McDuck instantaneu, dar pierzi vremea cu cititul. Un cost mic pentru o pihniță cu aur atât de mare. Ține minte: ai să înoți în monede de aur. Până atunci o să te mulțumești lunar cu mărunțiș: 100-285 evro (450-1300 lei). Bineînțeles, ți se spune și celebra poveste a unui personaj de succes... ca o ancoră în real. N-o fi imposibil, amice, să faci bani mulți, dar dacă ar câștiga toți repede bani mulți... atunci nimeni n-ar câștiga de fapt.
I-am trimis deci omului un e-mail să-l anunț că nu mă interesează învățarea pe de rost a unui număr imens de pagini inutile. Știu deja rugăciunea „Tatăl nostru”:


Abia după fapta asta de vitejie internautică mi-a dat cu eroare! Oh, da... domnul cu pricina a decis că este indicat să-mi răspundă:


Ce faci în astfel de cazuri? Căci pe mine m-a cuprins așa un sentiment de tristețe, amestecat cu milă... Și un dezgust față de lumea asta dementă! Ce-i spui unui bătrân de 56 de ani, care nu pricepe ironia, care se ocupă de curățarea computerelor și a laptop-urilor instalând pe ele Windows pentru proști... ei bine, ce-i spui unui astfel de bătrân, care n-a înțeles până la vârsta asta că pentru a aduce plusvaloare trebuie să investești?! Sigur: 100 de evro sunt bani de luat... nu de dat. Totuși, ce fel de societate cretină să împingă un om, cu o vârstă respectabilă, la astfel de matrapazlâcuri?

Fiindcă anunțuri de acest tip găsești pe tot internetul. Se răspândesc precum un cancer și iau contur în capul copiilor nevinovați ai rețelei căci ei visează cu ochii deschiși:


P.S. Scuzați greșelile de gramatică din textele e-mail-urilor mele. Se întâmplă uneori să comit erori când sunt grăbit și sunt mânat de trăiri contrarii. Pe de-o parte voiam să mă piș cu boltă peste propunerea de colaborare, pe de alta știam că îmi irosesc energia inutil... toaleta era mai aproape și mult mai indicată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu