vineri, 24 iulie 2015

Cum să MultiSkype

Am văzut că lumea e tare interesată de violuri - toată suflarea pământeană se declară împotriva lor (cu excepția violatorilor) - de PSD și de mustața pe care vrea să și-o lase în frunte și, cică, de minioni. Pe lângă ultimul subiect am reușit să trec fără să mă afecteze deloc. Cum trece trenul pe lângă niște lanuri de porumb arse de soare. Am dat din umeri și mi-am văzut de problemele mele. Nu mi s-au părut nici drăguți, nici amuzanți... nici măcar interesanți. Mi-a arătat nepotul meu niște cartonașe cu ei. I-am zis copilului că-s mișto - ca să nu-i rănesc sentimentele - și i le-am înapoiat. Fiindcă nu îmi pasă. Violul sigur e un subiect grav, dar mai sunt și alte probleme cu care ar trebui să se solidarizeze oamenii. De exemplu, discutam ieri despre faptul că angajatorii fac niște contracte pe care le țin pe birou și plătesc oamenii cum vor. Iar angajații ITM în loc să sancționeze abuzul sunt mână în mână cu patronii, care-i aprovizionează cu alimente proaspete de fiecare dată când cerșesc... realizând inspecții. Nu e bine domnu' inspector.

De ce v-am zis toate astea? Îmi place să mă plâng! N-am crezut că messengerul de la Yahoo o să fie înlocuit de alte variante. Acum mă uit cu nostalgie la lista aia de nume fără avatar și-mi dau seama că într-un final o să ne interconectăm creierele unele de altele cu un microcip wireless implantat în craniu (așa cum am văzut într-un documentar) - iar ăia care vor refuza asta... rămânând la clasicul citit sau privit în ecrane... vor fi mai puțin capabili să rezolve imediat (fulgerător) probleme relativ obișnuite, dar la care nu au soluția pe loc - întrucât nimeni nu s-a născut învățat. Eram așa perimat prin 2010 când consideram o prostie messengerul de la Facebook. Mă întrebam de ce să inventăm ceva ce deja există? Or Mark Z. nu inventase ceva, ci integraseră acel ceva într-un sistem de interconectivitate mai avansată! Oamenii preferă lucrurile cât mai simple. De ce să mai deschizi încă un program când ai deja lista de prieteni pe Facebook și poți să comunici de acolo cu ei? Prea complicat. Ba mai mult cei de la Facebook au inclus și webcam-ul. Astfel încât spionajul să îmbrace forma lui cea mai înaltă. Cu acordul fiecăruia.
Au trecut deci vremile când se utiliza programul multimessenger. Mișto unealtă pentru jdemiile de conturi false de la Yahoo. Am primit recent un mesaj cum că un cunoscut se mută pe Skype. Care, e drept, funcționează mai bine pe partea de voce!

Ca să folosești două conturi de Skype în același timp pe sisteme tip Linux (la mine a funcționat foarte bine pe Ubuntu 14.04):

1. deschizi programul - fie că faci asta direct printr-un click pe pictograma aferentă în launcher (dacă e salvată acolo), fie că scrii skype în Dash-ul Ubuntu și apoi click pe pictograma ce apare după acțiunea asta;

2. deschizi Terminalul Ubuntu - fie că faci asta direct printr-un click pe pictograma aferentă în launcher (dacă e salvată acolo), fie că scrii skype în Dash-ul Ubuntu și apoi click pe pictograma ce apare după acțiunea asta;
3. tastezi următoarea comandă: skype -s (se va deschide o nouă fereastră Skype în care poți scrie datele pentru un nou cont).

Ca să folosești două conturi de Skype pe Windows trebuie să urmărești pașii descriși mai jos:

1. deschizi programul Skype;

2. folosești combinația de taste Windows + R ca să deschizi fereastra Run;

3. tastezi comanda pentru sisteme de operare pe 64 de biți:

"C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /secondary

(pentru sisteme de operare pe 32 de biți site-ul How-to Geek ne informează că trebuie să folosim următoarea comandă:

"C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /secondary)

Și așa reușești să deschizi o altă fereastră Skype în care să introduci datele unui alt cont pentru a comunica cu prietenii din alte liste!

De asemenea, pe Windows poți să creezi chiar o scurtătură care să deschidă o a doua fereastră Skype pentru un nou cont:

1. creezi o scurtătură pe desktop - click dreapta pe pictograma Skype, alege Send to și alege din listă Desktop.

2. click dreapa pe noua pictogramă creată, alege din meniu Properties, iar în fereastra nou deschisă - la rubrica Target... acolo unde ai avea:

"C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe"

sau

"C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe"

în funcție de tipul de sistem de operare (32 sau 64 de biți) duci cursorul la capătul rândului acesta, dai un space și tastați /secondary. Click pe Apply și Ok... și ai un shortcut pe desktop pentru un al doilea cont Skype.

A mers bine la mine pe Windows 7!

Site-ul amintit mai sus scrie un articol în care remarcă faptul că se pot folosi mai multe conturi Skype direct din browserul de internet, utilizând mai multe ferestre ale acestuia.

Succes! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu