sâmbătă, 25 aprilie 2015

Cum să repari boot loader-ul Windows 7

Să presupunem de dragul distracției faptul că sunteți ca mine și v-ați încăpățânat să intalați încă un sistem de operare pe lângă Windows pe computerul vostru. Ce v-o fi trebuit, nu-mi dau seama! Doar Windows 7 – cu toate problemele lui – funcționează destul de bine. Doar că după ce capătă un virus o ia razna cu totul și există riscul să-mi fută componentele hardware. Așa că m-am decis să am și un sistem de tip Linux ca să evit situațiile neplăcute când e imposibil să-mi fac niște treburi banale pe laptop fiindcă se supraîncălzește de fiecare dată când deschid browsere de net sau programe de chat. Așa că am instalat Ubuntu 14.04 și după încheierea procesului am dorit să încerc să încarc Windows 7 să văd dacă mai e funcțional. El apărea în lista aia a lu’ nentu’ GRUB, da’ când îl alegeam de acolo ecranul îmi servea o imagine foarte puțin încurajatoare: semăna foarte bine cu o tablă zgâriată de mai multe ori de niște unghii de culoare mov! Am așteptat eu ceva vreme... am auzit chiar semnalul că Windows chiar s-a încărcat... doar că nu apărea niciun desktop, nicio pictogramă. Ecranul rămăsese înțepenit în tabla zgâriată!

Și acum vine partea distractivă. M-am interesat pe internet și am găsit cel puțin o soluție care la mine a funcționat. Mi-am recăpătat Windows-ul și mi-am păstrat în același timp și Ubuntu 14.04 LTS! O să vă zic și vouă cum am făcut (tot ce aveți nevoie e ca sistemul să aibă acces la internet și să dețineți un stick sau CD/DVD bootabil cu Ubuntu 14.04 – cu ăsta am încercat eu, dar cred că vor putea fi utilizate și versiunile mai noi sau mai vechi urmând aceeași pași):

1. Am încărcat Ubuntu de pe stick (opțiunea Try Ubuntu without installing it). V-am arătat cum se face un stick bootabil deja!

2. Verificați dacă e funcțională conexiunea la net. Dacă da... mergeți înainte. Altfel, n-o să puteți instala ustensila care să vă repare bootloderul Windows.

3. Deschideți Software Center – în stânga (în Launcher) pictograma ce arată ca o traistă de cumpărături – unde trebuie să bifați Universe Repository.

4. Deschideți terminalul: fie apăsați CTRL+ALT+T sau scrieți ter în Dash-ul Ubuntu (prima pictogramă de sus din Launcher) și click pe Terminal. Acolo trebuie să tastați următoarele comenzi:

sudo apt-get update ENTER

sudo apt-get install –y testdisk && sudo testdisk ENTER

5. În terminal se deschide programul testdisk, se utilizează în linie de comandă. Cu ajutorul tastelor săgeți duce-ți cursorul la meniul [No log].

6. Apoi selectați discul pe care se află partiția afectată (cea în care e bootloaderul Windows).

7. Selectați opțiunea [Proceed].

8. Apoi alegeți tipul de partiție (în general vorbim despre partiții [Intel]).

9. Alegeți opțiunea [Advanced].

10. Alegeți partiția afectată cu [Boot], ar trebui să se afișeze după comanda dată ceva asemănător ca mai jos:

Boot sector

Status: Bad


Backup boot sector

Status: OK


Sectors are not identical.


A valid NTFS Boot sector must be present in order to access

any data; even if the partition is not bootable.


[ List ] [Backup BS] [Rebuild BS] [ Dump ]

11. Dacă la secțiunea Backup boot sector scrie la Status: OK... atunci alegeți opțiune [Backup BS].

12. Încercați să încărcați din nou sistemul de operare Windows după restartare. Ar trebui să meargă.

Succes! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu