duminică, 15 ianuarie 2012

Rătăcire

Cumva sunt bucuros că poporul ăsta a început să mârâie ca să audă și puterea destul de clar! Dădea până nu de mult impresia că nu e decât o capră, cu mentalitate de oaie, pe care jupânul o mulge și-o violează cum dorește domnul Traian Băsescu. Asta mă face să fiu mulțumit pentru că am văzut că suntem și noi capabili să protestăm.

Dar... Raed Arafat nu a reprezentat un scop. Nu cred că lumea care s-a adunat să-l susțină pe acest om - care are meritele sale! - pentru că e o valoare de care nu ne putem lipsi. Nu cred că opinia domnului Cristian Tudor Popescu este corectă: dânsul spunea și la Realitatea și de acum a consemnat și în scris într-un editorial în ziarul Gândul faptul că românii au înțeles că ura față de un străin... nu e justificată, că e doar o prejudecată stupidă, o reminescență a sistemului lui Ceușescu. Eu nu pot să cred în ideea asta, atâta vreme cât văd cum se comportă cei care la început s-au adunat să susțină ideile domnului Arafat. Dânsul, din punctul meu de vedere, nu a fost decât un mijloc. Cred că e ceva putred în toate aceste manifestări. Cineva, care a observat popularitatea domnului Arafat, a zis că e un moment prielnic pentru niște manipulare serioasă!

Să fim înțeleși: ceea ce strigau oamenii în stradă... era corect! Nu se poate ca să tai și să spânzuri și să spui reformă, fără a dezbate anumite legi pe care vrei să le impui, ca apoi să nu primești înapoi și un val de nemulțumire. Cu toate astea nu cred deloc în teoria „picătura care a umplut paharul”. S-a mestecat încă de la început vorba asta că aproape toată lumea o crede. Deși nu e așa. Domnul Arafat merita să fie susținut pentru că dânsul dorea dezbaterea legii sănătății, dorea să impună anumite idei. Dar românii... nu cred că au înțeles aceste idei. Au ieșit în stradă fiindcă pe Facebook cineva a făcut o campanie pro SMURD. Gen... salvați SMURD (am primit și eu o invitație, neavând cont pe rețea... am zis pas). Mulți au dat like pentru că așa părea corect. De ce părea așa? Cred că puțini au citit legea ca să și înțeleagă.

Și cei interesați au făcut ca mișcarea asta să se îndrepte într-o direcție pe care simbolul ei nu și-o dorea! Dacă era o idee morală la mijloc... nu se ajungea la lozinci de genul „Ieși afară/Javră ordinară”. S-ar fi demonstrat civilizat, poate chiar legal... cu autorizație dacă se poate. S-a văzut clar și noaptea trecută: cineva a aruncat cu „petarde și sticle incendiare” - cel puțin așa spuneau reporterii din teren. Oamenii de rând nu sunt înarmați în felul ăsta, cei care nu-și permit mai nimic din pensie, din salariul tăiat, din ajutorul de șomaj... nu au de ce să dețină așa ceva. Ei doar și-au spus - mai mult sau mai puțin civilizat păsurile. Dar printre indivizii aceștia, au fost infiltrați și - spun ziariștii - membri unor galerii de la fotbal. Ei, ăștia sunt agitatori profesioniști! Cu siguranță i-a îndemnat cineva, la fel cum a transformat o idee frumoasă într-o scenă stridentă, urâtă. Ăsta e crezul meu. Se poate să mă înșel... deși eu totuși aș paria pe mine. Presupun că și domnul Arafat s-a simțit uluit de amploarea pe care au luat-o evenimentele. Și cum se folosesc unii de imaginea sa în scopuri... care nu-l privesc.

Cum să vii să spui la televizor că totul seamănă cu Revoluția din '89? Am mai auzit și alte idei enorme, niște hiperbole care aduceau evenimente din istoria mai îndepărtată a nației. Cum să cred așa ceva când... oamenii din teren cereau să pice Băsescu... pentru că nu se poate trăi decent cu pensii jupuite, salarii de mizerie, fără perspective de angajare, fără nimic care să te facă să speri. Și mă gândeam ce oameni rupți de viață sunt aceștia care se leagă tot timpul de trecut.

Că domnul Băsescu merită să fie înjurat e una, dar să pleci de la o idee morală și să ajungi la faptul că te roade mațu' e cu totul altceva! De aceea... eu uitându-mă la televizor... am avut așa o senzație de rătăcire. Pentru că nu mai am în cine să cred! Nu mai am un reper... să zic... cutare... nu mă minte deloc sau dacă susține prostii o face fără rea credință. Și chiar acest ultim punct mi se pare un semn de naivitate... de aceea nu am de ce să mai dau ascultare vocii respective.

Nu pot să cred ce se zice în teren - că lumea o duce rău datorită guvernării - e efectul manipulării. Oamenii chiar o duc rău! Sunt convins de asta. Dar din păcate nu au nicio idee de ce li se întâmplă asta cu adevărat. Și, prin urmare, iarăși am convingerea mea... că au fost o masă de manevră direcționată de către unii interesați în acest sens!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu