joi, 19 ianuarie 2012

Capul lui Băsescu vrem!

Deși nici până azi nu mi-a explicat nimeni cum de s-a ajuns de la un protest SMURD, la un protest pentru taxa auto sau eu mai știu ce alte revendicări... totuși bănuiesc că am înțeles în sfârșit ce se cere de fapt. Și cred că pot fi solidar cu oamenii. Adică, din toate revendicările alea se poate desprinde o idee constructivă: oamenilor nu le mai place să fie insultați, să nu fie luați în seamă, iar atunci când se ia o decizie care-i afectează vor să fie consultați, să se respecte principiul reprezentării în stat... să nu se mai fure ca-n codru (mi-a făcut o deosebită plăcere să văd că scrie pe un banner al protestatarilor: „Vă rugăm să ne scuzați, nu producem cât furați!” - excepțional!), să nu mai ia un singur om decizii, iar în funcții importante să fie așezați oameni care știu despre ce e vorba! Și de acum încolo când se va întâmpla ceva ce e strigător la cer, atunci lumea având reacție nu va mai permite actele de sfidare sau exces...
Băsescu se află acum într-o situație delicată. S-a strigat destul de clar: Jos Băsescu! Pe un alt banner stătea inscripționat: „Poporul prost s-a săturat!” sau, în fine, ceva asemănător. Mi-a amintit de Alexandru Lăpușneanul! Atunci când mulțimea a cerut „capul lui Moțoc”, iar împricinatul a contraatacat prin intermediul principiului: „Sunt proști!”, Lăpușneanul l-a împins fără regrete gloatei pe boier, căci: „Sunt proști, dar mulți!”. Acum Băsescu nu poate să iasă în față și să spună că e o victimă! Mulțimea cere capul lui, pentru că dânsul a făcut să fie așa. Nu poate să iasă la balcon, să salute și să arate cu degetul niște marionete, împingându-le spre a fi linșate. Dacă nu cade acum Băsescu, din punctul meu de vedere, România va trăi o mare dezamăgire. Chiar de și-a recâștigat glasul, totuși merită ca acest concert să miște lucrurile! Altfel, mi se pare că lumea se va simți frustrată, iar apoi se va gândi că până la urmă merită să ceri ceva... când acel ceva nu se întâmplă? Merită! ca măcar cei care vin după Băsescu... și chiar și ăștia de acum să înțeleagă faptul că nu-și pot permite orice! Că nu e țara lor și proști așa cum ne cred ei... noi vrem și merităm din plin respect! Băsescu oricum va cădea - dacă nu acum (un pas înapoi!) - după alegeri cu siguranță.
Ce mi-aș dori eu sincer dacă o să cadă acest guvern? Ca în locul său să fie o echipă de profesioniști! Nu știu... cât de apolitici să fie... nu prea îmi pasă! Că am văzut pe cineva de la USL care spunea ceva de genul: „Nu se poate să fie un guvern tehnocrat!”... de ce? Pentru că voi vreți să împărțiți puterea? De ce să nu se poată așa ceva? De putut, s-ar putea! Doar mulțimea l-a susținut pe Arafat, adică un om profesionist, echilibrat, care știe despre ce vorbește. Lumea vrea astfel de inși și în Guvern. Eu la asta mă gândesc... dacă e să-mi explic cum de protestul pro-Arafat s-a metamorfozat într-unul anti-Băsescu! Vrem să fim conduși de oameni luminați, nu de cei care susțin o teză de doctorat în drept și ca să-și mențină un post sunt în stare să meargă până acolo încât public să spună: Nu, nu-i așa! E de-a-ndoaselea! Oamenii s-au săturat de clasa asta politică incompetentă și arogantă: PDL și USL același rahat e - sau ceva asemănător și vor o altfel de abordare a lucrurilor.
Ce mi s-a părut strident în tot acest spectacol? Faptul că au fost implicați copii! Am văzut la televizor oameni ce țineau prunci în brațe în mulțimea aceea agitată. Da, copii ăștia merită o soartă mai bună! Dar nu e locul lor în preajma pericolului. Că nu se știe ce șurub i se poate arunca în cap „micuțului”. Am mai auzit că prin școli au circulat agenți de poliție sau jandarmi, care i-au îndemnat pe elevi să stea potoliți! Așa ceva nu se face! Adică, fiecare cetățean are dreptul să protesteze. Deși celor mici nu le-aș recomanda să vină acolo, pentru că nu e locul lor acolo... deocamdată. Sunt și elevi, care au împliniți în momentul de față cei 18 ani... care dau dreptul la vot. Aceștia pot veni - din punctul meu de vedere - nestingheriți! Deși treaba lor ar fi acum să se pregătească pentru bacalaureat.
Mă deranjează faptul că pe fondul acestei mișcări s-au trezit și cei de la USL să facă un miting pe față. E dreptul lor! dar parcă nu mai au răbdare. Cred că e o greșeală a lor! Nu pot să spun că ei „confiscă revoluția” (care nici nu e revoluție), dar sunt convins că asta va mai tăia elanul protestatrilor de bună credință. Dacă voiau să mobilizeze oamenii... puteau să o facă și pe ascuns. Să mai pună niște paie pe focul care deja s-a încins... „O ciorbiță, o cafeluță și un ceiuț” și destui inși ar fi răspuns pozitiv la chemările de oase! Ca acea femeie pe care am ascultat-o la Antena 3 cu o noapte în urmă, repetând de trei ori, în trei fraze, apăsat cuvântul „comuniști”. Dânsa părându-mi capitalistă 100%! Totuși, nu pot să înghit nici tâmpenia părții adverse, care tot cu acest cuvânt o trage într-una! Am citit un comentariu așa nerealist: cică, înțelegeți măi oameni buni! că nu avem alternativă la Băsescu, afară de comunisml! Bre, mă lași! Nu mai mestecați cuvântul ăsta stupid, că nu mai înseamnă nimic! Nu ne putem întoarce acolo. Și nici nu ne vom întoarce! Am spus ce-mi doresc în locul lui Băsescu... niște oameni competenți! Atât! Iar dacă s-ar cere asta în stradă aș ieși fără rețineri! Căci așa cred că s-ar putea schimba lucrurile.
Ah, să nu uit! Cum fantastic se exprima domnul Cristian Tudor Popescu într-un text: chestia cu „destabilizarea economiei” e „nutreț pentru proști”. Cică am speriat investitorii străini așa... că până acum ei se gândeau să vină în grupuri de câte cinci pe un singur proiect. Au oare... dacă rămâne Băsescu... investitorii ăștia străini „speriați”, nu vor rămâne tot în starea asta?! Că văd și ei... că mulțimea a fost anti-Băsescu! Deci un guvern, care nu se bucură de simpatia poporului... e un partener bun de afaceri? Așa că spre binele României să plece! În acest fel... și investitorii ăștia străini au șanse mai mari să nu mai fie „speriați”! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu