miercuri, 27 iulie 2011

Iar am rămas UAU!

Am citit un articol astăzi al domnului Cristian Tudor Popescu. Şi nu mi-a venit să cred că dânsul poate să scrie aşa ceva! Reacţia mea ar fi următoarea:

D-nule Cristian Tudor Popescu... nu cred că dvs. aţi scris articolul acesta. Dacă l-aţi scris dvs. ar trebui să vă mai uitaţi pe el o dată... nu ştiu, cum poate cineva să reacţioneze emoţional şi atât!

Faceţi o greşeală de logică încă de la început: cică nu-i scriu numele - de parcă ăla îl face celebru! - nu fapta! De fapt, dacă evocaţi ceea ce a făcut... nu-l evocaţi pe el ca persoană? Oricum... nimeni n-o să-i ţină minte numele cu adevărat, dar fapta va rămâne! Ah, e ăla care a făcut nasoale în Norvegia... şi imediat apare faţa ăluia în minte. Indiferent cum se numeşte. Nu... numele îl face celebru, ci fapta. Vorbind despre faptă... vorbiţi despre el... deci cred că îi faceţi tot atât "bine" pe cât vă feriţi să-i faceţi.

Apoi... faceţi o analogie absolut jenantă. Cum să compari un om... cu o bacterie? În primul rând că bacteria nu are discernământul omului! Nu gândeşte complex. Se ataşează de organism... că aşa-i cere natura şi încearcă să supravieţuiască! Ăsta a avut un plan! A făcut-o într-un mod inteligent. Bacteria nu alege de cine se ataşează. Cred că nici ăsta nu şi-a ales el... concret victimele, dar a tras în semeni de-ai lui... a vrut să transmită ceva. Că e greşit mesajul şi modul în care e pus în prim plan... Asta e partea a doua. Nu ai cum să vezi într-un om o bacterie!

Dacă o bacterie nu e bună de nimic... şi trebuie suprimată oricum ca să nu te suprime ea pe tine... aici... îl avem pe acest om viu! Dacă îl ucidem... îi luăm şi şansa să poată să-şi răscumpere greşeala.

În cazuri speciale ar trebui să se ia măsuri speciale! omul ăsta nu e prost... şi poate fi folosit în folosul comunităţii. Ar trebui să fie constrâns pe viaţă, închis, şi să fie cumva făcut să înţeleagă că a greşit... Asta nu se face de azi pe mâine, dar în condiţii speciale cred că se poate.

Decât să scrii un articol în care să-ţi manifeşti ura faţă de cineva care nu ţi-a făcut ţie niciun rău direct propunând să fie ucis... mai bine taci. Cu ce sunteţi mai bun dvs. decât el... când cereţi ca să fie ucis? Cu nimic. O bunătate fără margini... e la fel de nocivă ca răul în sine. Eu nu mă refer la faptul de a-l mângâia pe cap pe individ... şi a-l mustra. Dar i se poate demonstra că a greşit... că are şi el oameni la care ţine!

Tot nu pot să cred că d-nul C.T. Popescu a scris acest articol!

P.S. asta îmi aminteşte cumva de o dispută asupra moralităţii lui Light Yagami din "Death Note". Şi atunci erau mulţi cei care se dădeau de acord cu faptul de a-i ucide pe cei care au comis greşeli... Ar trebui să înţelegem înainte de asta... de ce a făcut x... fapta respectivă. Şi apoi să tai, să spânzuri, să împuşti, să injectezi... etc.

2 comentarii:

  1. Teoretic, trebuie sa te pui in pielea persoanei respective, si apoi sa tragi concuzii. Nu tai si spanzuri dupa cum bate vantu sau dupa cum ai tu chef, pentru ca un simplu articol, redactat aiurea, poate afecta pe termen lung. Chiar si o viata intreaga, acum depinde de gravitatea faptului. Mi-a placut faptul ca ti-ai spus punctul de vedere cu referire la articolul domnului C.T....
    Imi place ca dupa blogu tau aflu multe.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer nu pot să cred că e scris de C.T. Popescu articolul respectiv! :) Dar în fine.... nu e singurul om pe care-l suspectez că uneori lasă pe altcineva să semneze cu acel nume. Mai sunt şi alţii care pun un articol pe net... şi eu încerc să găsesc o legătură între nume şi text... şi nu o pot găsi.

    Şi eu aflu multe de pe blogu' meu... de la cei pe care-i mai citesc. Mulţumesc de trecere. Chiar mi-ai dat de lucru azi :)))))))))))) să validez aşa multe comentarii într-o singură zi.... şi ce mai zi joacă România cu Franţa... adică ia bătaie :))))

    Numai bine! :)

    RăspundețiȘtergere